Hey guys, Farah Arina binti Sahruddin here :) I'm only fifteen this year and PMR candidates ! Welcome to my suweettt blog ;) hihi hope you all enjoy reading this blog. So here it is, pleasure.

Monday, August 15, 2011

Hi assalamualaikum! haa kawan kawan, manusia berubah kan kan ;) biasalah tu. diri kita pun mcm tu juga. kadang2 tak perasan pun yang kita berubah, tapi kawan kawan mesti ckp "kau dah berubah". kita tak perasan. mungkin salah kita juga. tak perlu nak salahkan orang lain pun. Hidup kan... macam macam benda yang kita redah. ada yang sedih, gembira, geram atau pun gila sampai tak terkata. kesilapan tu semua orang pernah buat dan kita akan mengulangi kesilapan yang sama kalau kita tak ubah :) betulkan kawan kawan?

***

Farah . . .

Orang ni, banyak ragam dia. Banyak juga layanan dia. Hati orang ni susah kita nak faham. Kadang kadang kau pun terasa sunyi juga tu kalau tak ada siapa faham kau kan :) (hati berkata-kata) Saya pun korang malas nak layan kan kan. Sbb banyak ragam --' (manusia tak buat kesilapan dan tak ada yang sempurna) mungkin juga. hihihi saya ni terlebih firasat lah. Kawan-kawan, kita ni senang susah kena bersama. 


Tapi salah sorang sahabat tu mesti ada yang memikir lebih panjang dan mendalam. mungkin juga macam ni "seorang sahabat yang tidak mahu menyusahkan sahabat yang lain untuk memikirkan masalah yang kita hadapi" Farah, kau mcm tu ke? (aku rasa ya kot) sbb mungkin benda yang remeh tu kita boleh selesaikan sendiri tanpa melibatkan kawan kawan :) hati aku ni rasa kasihan tau bila libatkan kawan kawan dlm msalah aku. tak tahulah kenapa. Kita tak perlu pun nak menjauhkan diri dari kawan kawan, merekalah yang mungkin kan buat kita lebih gembira dari biasa. 


Kawan...

Gelak tawa aku, mungkin tak perlu bagi korang. Tapi gelak tawa korang perlu untuk aku teruskan hidup ni. Aku sentiasa nakkan sesuatu yang baik dan sesuatu yang menggembirakan korang :) aku nak juga tengok kawan kawan aku berubah. Solat tu tak tinggal. Aku ingatkan korang ni untuk aku jugak. Supaya aku ingat yang dunia ni bukan untuk hiburan semata mata. Korang sedarlah siapa yang memberi keselesaan pada korang. Dialah yang selalu beri korang yang terbaik. 

Assalamualaikum :) 

No comments:

Post a Comment